|
11. fejezet: META TAG-ek
A META <meta /> elem parmétereibe tehetjük a dokumentumra vonatkozó olyan információkat amelyeket más elemek nem engednek meg.
Ilyen információkat szerverek és nézegető programok is kiértékelnek. Valójában a Google jóval kevesebb (szinte semmi) jelentőséget nem tulajdonít a meta-nak, mint azt az ember gondolná.
A Crawlert leginkább csak a description és a keywords illetve a lang meták érdeklik, a többit (pl index, follow, inkább a robots.txt-ből nézi ki).
Ellenben egy nagyon érdekes és sokrétű tag a <meta http-equiv="..... " /> amivel nagyon sok hasznos infót adhatunk át a kliensnek. Mint azt a neve is mutatja (http-equiv = http equivalent) arra szolgál, hogy a tartalomra és annak feldolgozására vonatkozó plussz infókat adjunk meg a dokumentumról a böngészőnek, hasonlóan mint ahogy azt a http:// csomagok fejléce is ezt teszi.
Fontos, hogy a http-equiv esetében nem kell megadnunk a NAME atribútomot, a CONTENT-et viszont mindig ki kell tölteni!
A META TAG felépítése
<meta name="meta információ megnevezése" content="ez adja meg a meta-információs tartalmat" />
<meta name="description" content="az oldal tartalmának leírása" />
<meta name="keywords" content="kulcsszó, kulcsszó, kulcsszó," />
<meta name="Copyright" content="Timeforyou" /> - szerzői jog
<meta name="Designer" content="Mcfield" /> - tervező
<meta name="Publisher" content="Webmaster" /> - megjelentető
<meta name="Robots" content="ALL, INDEX, FOLLOW" /> - elhagyható a kereső szervernek szóló utasítás
<meta http-equiv="content-language" content="hu" /> - az oldalon preferált nyelv
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" /> - a karakterkódolás
<meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css" /> - a stílusjegyek
A (keresőmotor) kereső eredményének javítása
Ha a kereső végre megtalálja az oldalunkat, akkor kell, hogy indexelje is. Azaz, adja hozzá a kereshető adatbázisához. Ezt azonban ma már az sitemap.xml és robots.txt állományokból egyszerűen átemeli. Ezek szerepeljenek a WEB szerverünk gyökérkönyvtárában.
Sok böngésző értelmezi és támogatja a címkéket, amelyek lehetővé teszik, hogy az oldalunk az elképzelésünk szerint jelenjen meg a képernyőn.
Amikor egy felhasználó beír egy kifejezést a keresőbe, a keresőmotor szétnéz az indexelt adatbázisában. Lekérdezi és ha talál hasonlót vagy pont olyan kifejezést az adott oldalt kilistázza a találati oldalra. Az oldal címe fog szerepelni a listán, majd alatta az első száz karakter az oldal leírásból.
Javaslom, hogy a leírás tartalma minél pontosabban illeszkedjen az oldal szövegtartalmához tartalmazzon legalább 4-5 kulcsszavat, de legfeljebb 200 karakter legyen.
Bár a kulcsszavak tartalma nem látható javasolom, hogy legyen kevesebb, mint 1000 karakter, mert ha ennél több sok keresőmotor vagy figyelmen kívül hagyja többit, vagy rosszabb esetben törli az indexéből. (A kulcsszavakat vesszővel választjuk el /ekkor szóköz nem szükséges/.) Ma már ennek a jelentősége az oldalak népszerűsítésében háttérbe szorult. Sokkal fontosabb a külső - lehetőleg a nagy keresők számára értékes - oldalról a mi oldalunkra mutató link!
Egy példa a 'description', és a 'keywords' META elembe illesztésére:
<html>
<head>
<meta name="description" content="Joe's Collection of Cool Sound files for you to use in your home page!" />
<meta name="keywords" content="music, sounds, midi, wav, joe, collection" />
<title>Little Joe's Sound Page</title>
</head>
<body>
.
.
.
</body>
</html>
További meta elem alkalmazások
<meta http-equiv="refresh" content="30" /> - 30 szekundum mulva frissíti a dokumnetumot
<meta http-equiv="refresh" content="60;URL="images/blumen.gif"" /> - a képet 1 percenként frissíti
<meta http-equiv="refresh" content="120;URL="http://nokedli-receptjei.eu/"" /> - 2 perc múlva új dokumentumot tölt be
| |