|
A partner programról
Az internet marketing egy sajátos fajtája; egyfajta bevétel megosztás egy online kereskedő és egy honlaptulajdonos között.
A honlap tulajdonosa (az affiliate partner) hirdetéseket helyez el a honlapján, melyekkel segít eladni a kereskedő termékeit, vagy olyan potenciális vevőket küld a kereskedő honlapjára, akik később vásárolni fognak.
Cserébe a kereskedő jutalékot fizet előre egyeztetett feltételek alapján. Nem csak az azonnali, hanem a későbbi vásárlások után is jutalékot kap a hirdető.
Nos már tudja mi a partner program lényege.
Az eladó olyan partnereket keres, akik hajlandóak kihelyezni weboldalukon az Ö hirdetését és jutalékot fizet partnereinek az átkattintó látogatók vásárlásai, feliratkozásai stb. után. Az előre egyeztetett feltételek szerint.
Számtalan célja lehet egy affiliate programnak. A legelterjedtebb az internetes eladások növelése.
A kereskedő nem a marketing költségvetéséből fizeti ki a partner oldalak jutalékát, hanem a partner segítségével értékesített termék vagy szolgáltatás árából fizet bizonyos százalékot a partnernek! Itt keményen alkudni kell hiszen mi pénzt keresünk neki.
Kössünk ki egy kezdeti összeget, amit ha meghaladtunk növekedjenek a nekünk érkező kifizetések is. (Ez a jutalékos rendszer: a nagyobb összegű eladásból nagyobb partneri díjat követeljünk!)
Mi kell ahhoz hogy profi módon működtessen egy partner programot?
Nézzünk néhány buktatót:
-
Mi hirdetői oldalról veszünk részt egy partner programban. Megkötjük a szerződést letöltjük a bannert, képet, vagy egy szöveges linket, és elhelyezzük oldalunkon. De tévedünk ha azt hisszük, hogy most már semmi mást nem kellene tenni, mint várni a rákattintó látogatókat, akik átkattintanak némi jutalékért a partner oldalra. Tévedés! Először is: miért jönne erre az oldalra a látogató? Hogyan talál ide?
-
Az oldalt az adott kulcsszóra pl.: "kerékpár" erőteljesen optimalizálni kell nem kis munkával, hogy a keresők ide irányítsák a bóklászó leendő vásárlót, akit tovább pöccintünk az eladói oldalra! És ne feledkezzünk meg a külső linkelésről sem; minél több külső hivatkozás mutasson ránk! A keresőoptimalizálás mondhatni alapfeladat kell, hogy legyen!
-
Ez kulcsfontosságú kérdés, hiszen mint fentebb említem; ha nics látogatónk, nincs bevételünk sem. Lehet hogy az egész oldalakat át kell dolgozni. Ezért sokan esküsznek az un. sale/business-minisite-okra, ami lényegében egyetlen termék, szolgáltatás, hitel stb. eladására van kihegyezve és lényegében egyetlen weboldal.
-
FONTOS! a kereskedőtől kapott kódot hiánytalanul és hibátlanul vigyük fel az oldalunkra, abban semmi módosítás nem lehet. Ellenkező esetben a kereskedő nem fog fizetni!
-
Van olyan partner aki már az átkattintás után is fizet valamennyit, vagyis akkor, ha a látogató egyszerűen csak megjelenik az oldalán. Ezt ne játszuk ki! (Saját átkattintással és az erre született, nem tisztességes kattintást generáló programok alkalmazásával.)
Ez könnyen kiszűrhető és tisztességtelen üzleti módszer alkalmazása miatt jogi hátrány is érhet!
-
Végül egy fontos és kényes kérdés; képes pontosan számlálni partnere az Öntől származó látogatókat és az Önt illető jutalékokat, valamint tudja Ön kontrollálni az átkattintók tényleges számát?
Gondoljon csak bele meddig működne egy olyan partnerprogram, ahol Ön azt állítja, hogy a múlt héten 10 vásárlót "küldött" az adott oldalra, a partner pedig csak 3-al találkozott.
Ezért ha nincs a partnernek egy megfelelő mérő és nyomkövető rendszere, vele nem érdemes üzletet kötni!
-
Végül kérjen egy demó időszakot!
Ha a fentieket nem tudjuk megvalósítani, a buktatókat elkerülni, nem fogunk profitálni ebből a kitűnő lehetőségből egy huncut petákot sem!!
Viszont mindezt meg lehet TANULNI , némi szorgalommal és türelemmel egy-két hónap alatt.
Segitség: a Tanfolyamok dobozban feliratkozás, ahol tőlem kap segítséget, valamint a linkek között is van több ezen témával fogalkozó oldal.
| |